Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Online časopis

Zásielkový predaj a neprevzatie tovaru z hľadiska DPH

Dátum: Rubrika: Poradňa

Odberateľ si objednal cez e-shop tovar, ktorý mu bol spolu s daňovým dokladom (faktúrou) odoslaný kuriérskou spoločnosťou na dobierku. Odberateľ však tovar neprevzal. Tovar sa vrátil späť k dodávateľovi. Dodávateľ je platiteľ DPH. Má v takomto prípade dodávateľ vystaviť storno faktúru alebo doklad o oprave základu dane v zmysle § 25 zákona č.222/2004 Z. z. o DPH v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“)? Kedy vzniká daňová povinnosť pri vrátení tovaru z dôvodu neprevzatia? V prípade opravy základu dane podľa § 25 cit. zákona, resp. storna faktúry v cudzej mene sa použije kurz, ktorý sa použil pri vzniku daňovej povinnosti?

V prípade, že kupujúci odstúpil od zmluvy v súlade s všeobecnými obchodnými podmienkami a tovar od kuriérskej spoločnosti neprevzal, z pohľadu ustanovení zákona o DPH možno túto skutočnosť posúdiť nasledovne:

  • aj keď predávajúci zaslal kuriérskou službou tovar kupujúcemu, keďže tento tov
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály