Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Aktuality

Slovensko v cestovnom ruchu trpí na to, že je novým hráčom

Kategória: Spravodajstvo

Podľa riaditeľa SACR je cestovný ruch šancou pre Slovensko, využitiu jeho potenciálu má pomôcť pripravovaná stratégia rozvoja cestovného ruchu na 10 rokov.

Podľa riaditeľa SACR je cestovný ruch šancou pre Slovensko, využitiu jeho potenciálu má pomôcť pripravovaná stratégia rozvoja cestovného ruchu na 10 rokov.

BANSKÁ BYSTRICA 15. októbra (SITA) - Slovensko v cestovnom ruchu stále trpí na to, že je ako mladý štát novým hráčom. Na tlačovej besede pri príležitosti konferencie k 15. výročiu vzniku Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) to uviedol jej riaditeľ Peter Belinský s tým, že Česku zostala po rozdelení Česko-Slovenska značka i vlajka. Verí však, že pod jeho vedením SACR pomôže naštartovať rýchlejší rozvoj tejto oblasti ekonomiky, ktorá by mala patriť medzi priority štátu. "Kde je cestovný ruch prioritou, prináša výsledky, ako je zvýšenie zamestnanosti. Cestovný ruch je šanca pre Slovensko," povedal Belinský.

Podľa neho v cestovnom ruchu má Slovensko veľký potenciál z hľadiska príjmu aj zamestnanosti. Ako príklad uviedol Rakúsko, kde je v cestovnom ruchu zamestnaných zhruba 700 tisíc ľudí, čo je sedemkrát viac ľudí ako na Slovensku a kde cestovný ruch tvorí 14,6 percenta tamojšieho hrubého domáceho produktu, kým na Slovensku je to 2,6 percenta. Pripomenul, že v Rakúsku funguje cestovný ruch na báze podpory podnikateľov v cestovnom ruchu, investičných stimulov do cestovného ruchu, premyslenej stratégie a legislatívneho prostredia, ktoré to všetko podporuje.

Belinského zámerom je vypracovať stratégiu rozvoja cestovného ruchu Slovenska na desať rokov, pre ktorú už v SACR vznikol odbor stratégie a rozvoja. Takáto stratégia, ktorú by mal rezortný minister predložiť na schválenie vláde, podľa naho zabezpečí, aby cestovný ruch nebol politizovaný, aby to bola politika Slovenska a nie politickej strany. Stratégia má mať tri roviny. Prvá má byť venovaná tomu, čo môže cestovný ruch ako hospodárske odvetvie priniesť národnému hospodárstvu, a čo treba robiť, aby sa dosiahol stanovený cieľ. Druhá rovina je, akú pozíciu v tomto zohrá SACR z hľadiska marketingu a tretia sú investičné stimuly do cestovného ruchu. "Keď vieme investovať peniaze do priemyselnej výroby, tak vieme investovať peniaze aj do cestovného ruchu, ktorý tiež má parametre udržateľnej zamestnanosti, znižovania regionálnych rozdielov," uviedol Belinský.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.