Vyhľadávanie v aktualitách
Aktuality
Globálne výdavky na reklamu vlani vzrástli o 7,3 %
Kategória: Spravodajstvo
Celosvetové výdavky na reklamu boli podľa prieskumu firmy Nielsen v minulom roku v objeme 498 mld. USD.
BRATISLAVA 10. apríla (SITA) - Po výraznom raste výdavkov na reklamu v treťom kvartáli minulého roka mnohí najväčší svetoví zadávatelia reklamy v štvrtom kvartáli zaujali opatrnejší postoj, ale za celý rok 2011 výdavky aj tak medziročne posilnili o 7,3 %. Vyplýva to z prieskumu firmy Nielsen, ktorého výsledky zverejnila na svojej internetovej stránke. Globálne výdavky na reklamu boli podľa prieskumu vlani v objeme 498 mld. USD. Výdavky záverečnom štvrťroku vlaňajška boli v sume 131 mld. USD, čo bol medziročný rast o 6,2 %. Za reklamu v televízii zadávatelia vlani zaplatili o 10,1 % viac a za reklamu v rozhlase o 9,7 % viac. Výdavky na reklamu na internete v minulom roku poskočili o 24 %.
Najviac posilnili výdavky na reklamu na oblečenie a doplnky (17,5 %) a na reklamu v segmente starostlivosti o zdravie (11,2 %). V USA sa za reklamu v štvrtom kvartáli medziročne zaplatilo o 0,2 % menej, ale za celý rok o 2 % viac. V Európe výdavky na reklamu vlani oproti roku 2010 o 0,4 % oslabili. Najviac sa zmenšili v Grécku (-13,1 %), Taliansku (-4 %) a Španielsku (-9,7 %). V regióne Blízkeho východu a Afriky sa vlani na reklamu vynaložilo o 11,3 % financií viac ako v roku 2010, v ázijskopacifickom regióne o 11,5 % viac a v Latinskej Amerike bol rast na úrovni 11,6 %.
(1 EUR = 1,3114 USD)
© 2012, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.
Archív článkov

Kategórie
Aktuality

Elektronický účet poistenca opäť ponúka viac
Sociálna poisťovňa Sociálna poisťovňa
Odvodová úľava pre potravinárov v novembri
Sociálna poisťovňa Sociálna poisťovňa