Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Aktuality

Globálne výdavky na reklamu vlani vzrástli o 7,3 %

Kategória: Spravodajstvo

Celosvetové výdavky na reklamu boli podľa prieskumu firmy Nielsen v minulom roku v objeme 498 mld. USD.

BRATISLAVA 10. apríla (SITA) - Po výraznom raste výdavkov na reklamu v treťom kvartáli minulého roka mnohí najväčší svetoví zadávatelia reklamy v štvrtom kvartáli zaujali opatrnejší postoj, ale za celý rok 2011 výdavky aj tak medziročne posilnili o 7,3 %. Vyplýva to z prieskumu firmy Nielsen, ktorého výsledky zverejnila na svojej internetovej stránke. Globálne výdavky na reklamu boli podľa prieskumu vlani v objeme 498 mld. USD. Výdavky záverečnom štvrťroku vlaňajška boli v sume 131 mld. USD, čo bol medziročný rast o 6,2 %. Za reklamu v televízii zadávatelia vlani zaplatili o 10,1 % viac a za reklamu v rozhlase o 9,7 % viac. Výdavky na reklamu na internete v minulom roku poskočili o 24 %.

Najviac posilnili výdavky na reklamu na oblečenie a doplnky (17,5 %) a na reklamu v segmente starostlivosti o zdravie (11,2 %). V USA sa za reklamu v štvrtom kvartáli medziročne zaplatilo o 0,2 % menej, ale za celý rok o 2 % viac. V Európe výdavky na reklamu vlani oproti roku 2010 o 0,4 % oslabili. Najviac sa zmenšili v Grécku (-13,1 %), Taliansku (-4 %) a Španielsku (-9,7 %). V regióne Blízkeho východu a Afriky sa vlani na reklamu vynaložilo o 11,3 % financií viac ako v roku 2010, v ázijskopacifickom regióne o 11,5 % viac a v Latinskej Amerike bol rast na úrovni 11,6 %.

(1 EUR = 1,3114 USD)

© 2012, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.