Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Aktuality

Kažimír chce z ulíc stiahnuť reklamu na hazard

Kategória: Spravodajstvo

Ministerstvo financií pripravilo novelu zákona o hazardných hrách, na základe ktorej by sa mala reklama upozorňujúca napríklad na výšku výhry umiestňovať len v interiérových priestoroch.

BRATISLAVA 20. júla (SITA) - Na budovách, v ktorých sa prevádzkujú hazardné hry, už zrejme od budúceho roka nebudú môcť byť umiestnené reklamy upozorňujúce na výšku výhry alebo na možnosť výhry. Ministerstvo financií totiž pripravilo novelu zákona o hazardných hrách, na základe ktorej by sa mala táto reklama umiestňovať len v interiérových priestoroch, v ktorých sa prevádzkujú hazardné hry. "Zámerom tejto úpravy je nezvyšovanie záujmu ľudí o účasť na hazardných hrách," odôvodňuje zámer rezort financií v novele, ktorú predložil do pripomienkového konania. Ministerstvo chce zároveň zakázať, aby sa uvádzali informácie o možnosti získania výhry vybraných druhov hazardných hier v masovokomunikačných prostriedkoch.

V záujme znižovania možných negatívnych dopadov v oblasti hazardu ministerstvo financií navrhuje taktiež upraviť podmienky prevádzkovania vybraných druhov hazardných hier, týkajúce sa fajčenia a požívania alkoholických nápojov v herniach. Rezort financií v novele navrhuje aj zvýšenie sadzieb odvodov pre niektoré druhy hazardných hier. Štátny rozpočet by si tak mal od budúceho roka polepšiť ročne zhruba o 7,8 mil. eur. "Suma 7,8 mil. eur za rok na druhej strane predstavuje zvýšenie zaťaženia vybraného okruhu právnických osôb - prevádzkovateľov v odvetví hazardných hier," dodáva ministerstvo financií.

Jednou z významných zmien v porovnaní s aktuálnym stavom je aj zavedenie tzv. propagačných súťaží do systematiky hazardných hier. Tieto súťaže boli totiž podľa rezortu financií doteraz mimo regulačnú pôsobnosť zákona o hazardných hrách. Podmienkou účasti pri týchto hrách nebude zaplatenie vkladu, ale zakúpenie určitého tovaru, služby alebo iného plnenia a preukázanie tohto nákupu organizátorovi súťaže ako príslušnej osobe. "Rozšírenie ponuky propagačných súťaží v ostatnom období bolo sprevádzané viacerými nepresnosťami v pravidlách hier a podmienkach zapojenia sa účastníkov, pričom niektoré z hier boli potenciálnym účastníkom komunikované primárne ako hry s možnosťou získania výhry, čo predstavovalo odklon od ich podstaty, ktorá, ako vyplýva z názvu týchto hier, mala spočívať v rovine propagácie tovarov služieb poskytovateľa," upozorňuje rezort financií.

V záujme zabezpečenia jednotných podmienok prevádzkovania nových tzv. propagačných súťaží novela podľa ministerstva financií obsahuje základný regulačný rámec, pričom prevádzkovanie týchto hier nebude vyžadovať individuálne licenčné konanie, ale splnenie oznamovacej povinnosti a podmienok uvedených v tzv. všeobecnej licencii.

 

 

© 2012, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.