Vyhľadávanie v celej aplikácii
Z praxe
Vyradenie účtovných dokladov a ich skartácia
Kategória: Z praxe Autor/i: Ing. Eva Gášpárová

Právnická osoba (spoločnosť s r. o.) podnikajúca na základe živnostenského oprávnenia bola založená v roku 2010. Od tohto roku archivuje všetky účtovné doklady – (faktúry, bankové výpisy, účtovné uzávierky a pod.) Ktoré roky účtovných dokladov môže k dnešnému dňu vyradiť, skartovať? Je potrebné o tom informovať aj okresný či štátny archív?
Podľa § 35 ods. 3 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve sa účtovné záznamy od 1. januára 2018 uchovávajú spravidla počas 10 rokov nasledujúcich po roku, ktorých sa týkajú. Podľa prechodného ustanovenia
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.
Aktuálna téma

Daňové zvýhodnenie motivačných programov v podobe zamestnaneckých a...
Havel & Partners, Ondřej Florián, Štěpán Štarha, Kristína Očenášová
Národná rada Slovenskej republiky schválila nový zákon č. 319/2023 Z. z. o premenách obchodných spoločností a družstiev, ktorým sa mení a dopĺňa aj zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. s účinnosťou od 1. 1. 2024 („ďalej len „novela“).