Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Aktuality

V nedostatkových odvetviach začína konkurenčný boj o zamestnancov

Kategória: Spravodajstvo

Trh práce sa mení a v posledných mesiacoch dochádza ešte k jeho silnejšiemu zohrievaniu.

Bratislava 21. apríla (TASR) - Trh práce sa mení a v posledných mesiacoch dochádza ešte k jeho silnejšiemu zohrievaniu. Na jednej strane historicky najvyšší počet ponúk od zamestnávateľov, na druhej strane klesajúca nezamestnanosť a znižujúci sa objem relevantných uchádzačov o prácu. Ponuka aktuálne prevyšuje dopyt a vyzerá to tak, že sa tento trend bude ešte prehlbovať.
      Prvý kvartál priniesol 21-% medziročný nárast ponúk, zvyšuje sa šanca pre uchádzačov nájsť si prácu. Úvod roka 2016 bol na slovenskom trhu práce zatiaľ najúspešnejším obdobím od vypuknutia krízy v roku 2009. Evidovaná miera nezamestnanosti je aktuálne na najnižšej úrovni za posledných takmer sedem rokov a počet pracovných ponúk na portáli Profesia.sk dosiahol v prvom kvartáli tohto roku historický rekord. Portál zverejnil až 58.423 pracovných ponúk, čo je o takmer 21 % viac v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Tento vývoj je veľmi priaznivý pre uchádzačov o prácu, môžu si vyberať z podstatne vyššieho množstva pracovných príležitostí ako po minulé roky a je pre nich výrazne jednoduchšie zamestnať sa.
      Pre firmy hľadajúce nových zamestnancov je však situácia komplikovanejšia. V dôsledku poklesu nezamestnanosti majú k dispozícii nižší počet kandidátov uchádzajúcich sa o ich pracovné miesta.
      "Dochádza teda k zostreniu konkurenčného boja medzi zamestnávateľmi, a to predovšetkým v nedostatkových odboroch vyžadujúcich vysokú kvalifikáciu pracovnej sily. Nové príležitosti na pracovnom trhu predstavujú tiež šancu pre ľudí, ktorí už zamestnanie majú, no radi by prácu zmenili. Firmám teda hrozí nárast fluktuácie zamestnancov," tvrdí Tomáš Janotík, analytik pracovného trhu spoločnosti Profesia. Najviac rástli pracovné ponuky v sektore služieb (43 %) a v priemyselnej výrobe (30 %). 
      Kvalitné a aktuálne informácie o situácii na pracovnom trhu môžu v časoch rastu trhu práce predstavovať kľúčovú konkurenčnú výhodu pri hľadaní pracovnej sily. Ak chcú firmy uspieť v boji o najšikovnejších zamestnancov, mali by mať detailný prehľad o tom, aký typ ľudí predstavuje ideálnu cieľovú skupinu pre ich pozície, kde týchto ľudí hľadať a akú formu komunikácie zvoliť na ich oslovenie. Informácie o uchádzačoch, ich profile a správaní je možné využiť pri písaní pracovných inzerátov tak, aby tieto inzeráty získali čo najvyššiu odozvu zo strany uchádzačov.
      TASR informovala Katarína Klembalová z Profesie.

Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.