Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Aktuality

Podnikatelia by si mali aktualizovať softvér pre použitie ZEP-u

Kategória: Spravodajstvo

Platnosť podpisovej politiky pre dokumenty podpísané zaručeným elektronickým podpisom skončila 31. januára. Pokiaľ chcú podnikatelia aj ďalej s finančnou správou plynule komunikovať, mali by si aktualizáciou jej platnosť predĺžiť.

BRATISLAVA 18. februára (SITA) - Pokiaľ chcú podnikatelia plynule používať zaručený elektronický podpis (ZEP), mali by si nainštalovať aktualizáciu podpisovej politiky, ktorá sa využíva pri podpisovaní dokumentov. "Viacerí podnikatelia si zatiaľ pozabudli ZEP aktualizovať, pritom platnosť doterajších skončila k 31. januáru 2014," uviedol v utorok hovorca Colného úradu Banská Bystrica Milan Kanka. Nová aktualizácia bude platiť tri roky.

Predmetom aktualizácie softvéru je inštalácia novej podpisovej politiky, a to na všetkých počítačoch, ktoré podnikateľ, či občan používa na podpisovanie elektronických správ a dokumentov pri komunikácii s finančnou správou. Bližšie pokyny k elektronickej komunikácii v daňovej aj colnej oblasti môžu podnikatelia nájsť na webových stránkach finančnej správy. Ako ďalej uviedla finančná správa, predpokladom správnej funkčnosti novej podpisovej politiky je inštalácia komponentov z aktualizačného balíčka, ktorý bol vytvorený pre tento účel. Konkrétny postup pri inštalácii finančná správa odporúča taktiež konzultovať s dodávateľom, či správcom softvéru.

© 2014, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.