Vyhľadávanie v aktualitách
Aktuality
Klienti viac komunikujú elektronicky
Kategória: Spravodajstvo Autor/i: FR SR Zdroj: FR SR
Viac ako 1, 2 milióna daňovníkov, teda 98,77%, si splnilo svoju zákonnú povinnosť a podalo v termíne do 2. novembra 2020 (vrátane) daňové priznanie pre daň z príjmu za rok 2019. Zaznamenali sme ďalšie zvýšenie elektronického podávania daňových priznaní. Doručenie ďalších daňových priznaní očakáva finančná správa ešte v najbližších dňoch, a to prostredníctvom poštových zásielok.
Klienti finančnej správy začali ešte viac využívať elektronickú komunikáciu. Oproti minulému roku vzrástol počet elektronických podaní o vyše 5 percent. Elektronicky daňové priznania tak podávali aj osoby, ktoré nemajú povinnú elektronickú komunikáciu s finančnou správou - teda fyzické osoby, ktoré podávajú daňové priznanie typu A aj B. Pod ďalší nárast elektronizácie sa podpísala pandémia koronavírusu a s ňou spojené obmedzenia pohybu. Okrem toho, že elektronická komunikácia šetrí čas, klienti dokážu vybaviť komunikáciu s finančnou správou z pohodlia domova.
Preberanie daňových priznaní tak malo tento rok odlišný priebeh ako zvyčajne. Na úradoch sa netvorili rady klientov, vybavovanie bolo priebežné. Daňové subjekty ocenili a využili možnosť podania dokumentov do pripravených boxov. Denne sme v tomto období prebrali v priemere 200 daňových priznaní, v posledný sa počet osobne podaných daňových priznaní vyšplhal na približne 300. Najviac zo všetkých daňových úradov, 1 000 kusov, prebral Daňový úrad Bratislava.
Nápor sme však tradične zaznamenali na call centre finančnej správy. V posledný týždeň naši konzultanti vybavili 1 500 – 2 000 telefonických a emailových dopytov klientov. Enormný záujem o informácie bol počas posledného dňa, keď call centrum finančnej správy vybavilo takmer 2 500 podaní. Daňové subjekty sa najčastejšie pýtali na zdaniteľný príjem z prenájmu nehnuteľností, daňový bonus na dieťa, číslo účtu, variabilný symbol. Informovali sa tiež o výške zaplatených preddavkov na daň, spôsobe uhradenia správneho poplatku k vydaniu potvrdenia pre cudzineckú políciu, riešili elektronickú komunikáciu a požadovali aj inštrukcie k zaplateniu dane.
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.
Archív článkov

Kategórie
Aktuality

Elektronický účet poistenca opäť ponúka viac
Sociálna poisťovňa Sociálna poisťovňa
Odvodová úľava pre potravinárov v novembri
Sociálna poisťovňa Sociálna poisťovňa