Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Aktuality

Finančná správa rozšírila elektronickú komunikáciu

Kategória: Spravodajstvo

Finančná správa (FS) rozšírila elektronickú komunikáciu.

Bratislava 8. septembra (TASR) - Po spotrebných daniach začala obojsmerne komunikovať aj v oblasti dozoru nad hazardnými hrami. Ďalším krokom bude navrhovaná povinnosť elektronickej komunikácie pre firmy a živnostníkov. Informovala o tom Patrícia Macíková, hovorkyňa finančnej správy.
      Novinky v oblasti dozoru nad hazardnými hrami podľa nej priniesli novinky aj v elektronickej komunikácii. Od júla začala finančná správa rozposielať dokumenty z tejto oblasti podnikateľom elektronicky. Ide o tisícky dokumentov, ktoré smerujú k približne 800 podnikateľom. Sú to najmä rozhodnutia o nelegálnych ponukách hazardných hier na webe a o blokovaniach webových stránok. Viac k tejto téme možno nájsť na https://www.financnasprava.sk/sk/infoservis/priklady-hazardne-hry. Zdôraznila, že rozhodnutia finančná správa doručuje subjektom prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy (ÚPVS). "Do schránok ÚPVS doručujeme napríklad dokumenty z Centrálneho elektronického priečinka, písomnosti z konaní, ktoré idú podľa správneho poriadku (napríklad pokuty v colnej oblasti) či dokumenty zo súdnych konaní," vysvetlila.
      Informovala, že finančná správa sa začala pripravovať aj na zavedenie povinnej elektronickej komunikácie pre všetky právnické osoby zapísané v Obchodnom registri a aj všetky fyzické osoby, ktoré majú príjem z podnikania alebo z inej samostatnej zárobkovej činnosti. Ak poslanci nový daňový poriadok schvália, budú všetky právnické a samostatne zárobkovo činné osoby komunikovať elektronicky s finančnou správou s občianskym preukazom s čipom. Daňové priznania budú podávať cez portál finančnej správy www.financnasprava.sk.
      Finančná správa už v týchto dňoch podľa Macíkovej pripravuje s partnermi z Konzultačnej rady školenia pre budúcich používateľov elektronickej komunikácie. Ich cieľom bude predstaviť výhody elektronickej komunikácie v podobe praktických prednášok. Podporu dostanú budúci používatelia elektronickej komunikácie aj vo forme výrazného posilnenia call centra finančnej správy.
      "Finančná správa má záujem, aby čo najviac daňovníkov podávalo daňové priznania a iné podania elektronicky. Daňovníci všetko vyriešia z domu alebo kancelárie bez potreby navštíviť daňový úrad, štruktúrovaný formulár daňového priznania za nich opraví niektoré základné chyby a navyše poplatok za elektronické podanie žiadosti (napríklad o potvrdenie o podaní daňového priznania, potvrdenie o uhradení pohľadávok na daniach) je oproti písomnej podobe polovičný," uviedol prezident finančnej správy František Imrecze.
      Povinnosť komunikovať s finančnou správou výlučne elektronicky majú podľa Macíkovej v súčasnosti len platitelia DPH bez ohľadu na to, či ide o fyzické alebo právnické osoby, ako aj advokáti a daňoví poradcovia zastupujúci daňové subjekty. Tieto subjekty komunikujú s finančnou správou prostredníctvom portálu finančnej správy. V tomto roku podiel elektronických daňových priznaní k dani z príjmov právnických osôb dosiahol 75 %. Za takmer štyri roky poslali takmer 30 miliónov elektronických dokumentov.
      Finančná správa je orgánom štátnej správy v oblasti daní, poplatkov a colníctva. Poslaním FS je výber daní a cla s cieľom zabezpečiť príjmy do štátneho rozpočtu SR a EÚ. Úspešný výber daní a efektívny boj proti daňovým podvodom priniesol v uplynulých rokoch do štátnej pokladnice viac ako 2,66 miliardy eur.

Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.