Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Aktuality

Daniari zaslali úradu vlády opatrenia na odstránenie nedostatkov

Kategória: Spravodajstvo

 

 

 

Finančné riaditeľstvo malo do konca augusta určiť aj zamestnancov zodpovedných za nedostatky pri prechode na nový informačný systém, konkrétnych pracovníkov však daniari v reakcii na závery kontroly úradu vlády nemenovali.

 

 

 

 

 

 

BRATISLAVA 4. septembra (SITA) - Finančné riaditeľstvo SR (FR SR) prijalo opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov a ich príčin, ktoré vznikli pri prechode na nový informačný systém. Prijatie príslušných opatrení požadoval od daniarov Úrad vlády SR, ktorý vykonal vo finančnej správe kontrolu, pričom termín na prijatie týchto opatrení a ich písomné predloženie stanovil do konca augusta. "Obsahom prijatých opatrení boli termíny určujúce dokedy majú byť splnené resp. odstránené zistené nedostatky a ich príčiny. Správu o splnení opatrení na odstránenie nedostatkov a ich príčin má FR SR predložiť Úradu vlády SR v termíne do 28. septembra 2012," uviedla pre agentúru SITA vedúca komunikačného oddelenia Finančného riaditeľstva SR Miroslava Slemenská.

Finančné riaditeľstvo malo do konca augusta určiť aj zamestnancov zodpovedných za nedostatky, konkrétnych pracovníkov však daniari v reakcii na závery kontroly úradu vlády nemenovali. "V rámci odpovede FR SR nebola menovaná žiadna konkrétna osoba za zistené nedostatky, pretože kontrolné zistenia sa dotýkajú procesu, v súvislosti s ktorým bolo podané trestné oznámenie na neznámeho páchateľa. Určenie zodpovednosti konkrétnych zamestnancov je v kompetencii orgánov činných v trestnom konaní," dodáva Slemenská.

Kontrola Úradu vlády SR vo finančnej správe, o ktorú požiadali poslanci parlamentného finančného výboru ešte vo februári tohto roka, zistila viacero porušení zákonov a interných predpisov. Na základe výsledkov kontroly, ktorá bola zameraná na problémy pri prechode na nový informačný systém daniarov, úrad vlády postúpil protokol o výsledku kontroly Úradu boja proti korupcii a zároveň zaslal ministerstvu financií podnet na vykonanie následnej finančnej kontroly.

Finančné riaditeľstvo SR tak malo na základe výsledkov kontroly do konca augusta tohto roka prijať opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov a ich príčin a písomne ich predložiť sekcii kontroly a boja proti korupcii Úradu vlády SR. Rovnako mali daniari do konca augusta určiť zamestnancov zodpovedných za nedostatky a do 28. septembra by mali predložiť sekcii kontroly a boja proti korupcii úradu vlády správu o splnení opatrení na odstránenie nedostatkov a ich príčin a uplatnení právnej zodpovednosti. Rovnako do 28. septembra by mal šéf finančnej správy uplatniť právnu zodpovednosť za zistené nedostatky voči zodpovedným zamestnancom.

Situáciu vo finančnej správe pri zmene informačného systému preveroval aj tím audítorov z akademického prostredia. Cieľom auditu bolo overiť, či pôvodný a nový informačný systém spĺňajú požiadavky platnej legislatívy a či sú integrovateľné so štandardným daňovým systémom podľa požiadaviek programu UNITAS. Odborníci napokon riadiacemu výboru projektu UNITAS odporučil nasadiť informačný systém od spoločnosti Novitech a zároveň pokračovať aj vo vývoji nového systému KONS. Daniari v druhej polovici apríla informačný systém od pôvodného dodávateľa, spoločnosti Novitech, uviedli do prevádzky.

 

© 2012, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

 

 

 


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.