Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Aktuality

Chatbot FS Taxana najčastejšie odpovedá na otázky o koronaopatreniach

Kategória: Spravodajstvo

Automatický komunikačný softvér Taxana Finančnej správy (FS) SR využilo za prvé štyri mesiace tohto roka viac ako 41.000 nových unikátnych klientov.

Bratislava 12. mája (TASR) –  Chatbot pomáhal klientom v posledných týždňoch najmä v otázkach spojených s koronakrízou a opatreniami, ktoré v tejto súvislosti finančná správa zabezpečuje, informovala v utorok FS.
      Celkovo Taxanu od jej vzniku v septembri 2018 využilo viac ako 155.000 unikátnych používateľov. "Počet používateľov vzrástol v tomto roku oproti tomu minulému o 36 %. Súvisí to nepochybne aj s legislatívou prijímanou pre pomoc občanom a podnikateľom počas koronakrízy," uviedla hovorkyňa FS Ivana Skokanová.
      Finančná správa zabezpečuje pravidelnú aktualizáciu obsahu svojho automatizovaného chatbota, a to najmä o legislatívne zmeny. Reaguje tak na opatrenia prijímané poslancami Národnej rady (NR) SR, ktoré majú za cieľ uľahčiť situáciu daňovníkov v čase koronakrízy. Informácie pre podporu občanov a podnikateľov v rámci tejto aktuálnej témy využilo už viac ako 5100 unikátnych používateľov. Okrem koronaopatrení patria medzi ďalšie vyhľadávané témy napríklad daň z príjmov, elektronická komunikácia s finančnou správou, eKasa či DPH.

Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.