Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Aktuality

Aj neprevzaté zásielky od finančnej správy sú časom doručené

Kategória: Spravodajstvo

Začiatkom tohto roka finančná správa spustila obojsmernú elektronickú komunikáciu s platiteľmi spotrebných daní.

Bratislava 12. mája (TASR) - Začiatkom tohto roka finančná správa spustila obojsmernú elektronickú komunikáciu s platiteľmi spotrebných daní. Časť dokumentov si firmy neprevzali, napriek tomu sa po čase považujú za doručené. Upozorňuje na to hovorkyňa daniarov Patrícia Macíková.
      "Finančná správa začala 11. januára 2016 elektronicky komunikovať s platiteľmi spotrebných daní. Počas úvodných mesiacov sme vydali takmer 2500 elektronických dokumentov, ktoré sme doručovali približne 1200 firmám," vyčíslila. Aj keď si takmer tretinu dokumentov firmy neprevzali, považujú sa za doručené. Medzi najčastejšie dôvody neprevzatia dokumentov podľa nej patrí, že príslušný subjekt ani po upozornení nemá autorizovanú osobu na preberanie zásielok, oprávnená osoba je dlhodobo odcestovaná alebo hospitalizovaná, technické problémy na strane subjektu, nepozornosť, ale aj vedomé neprevzatie. 
      "V sledovanom období si takmer 300 dokumentov adresáti neprevzali vedome. Na ich doručenie to však nemá žiadny vplyv," pripomína Macíková. Pokiaľ totiž adresát neprijme elektronický dokument do 15 dní odo dňa jeho zaslania do elektronickej osobnej schránky, dokument sa považuje za doručený posledným dňom lehoty, aj keď sa adresát o doručení nedozvedel.
      Ak sa chcú adresáti do budúcnosti vyhnúť nepríjemným prekvapeniam, Macíková im odporúča, aby správne určili oprávnenú osobu na preberanie dokumentov, nastavili si notifikáciu o prijatí správ a komunikovali s colným úradom. V prípade otázok môžu kontaktovať call centrum finančnej správy.

Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.