Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Reklamácia


Dobropis za spôsobenú škodu

Spoločnosť sa zaoberá potlačou textilu. Zákazník jej dodal 6 ks tričiek, ktoré mala potlačiť podľa požiadaviek zákazníka. Pri potlači však došlo k znehodnoteniu tričiek, dodávateľ svoju chybu uznal. Službu potlače zákazníkovi nefakturoval. Následn...

Účtovanie reklamácie

Spoločnosť predáva tovar (pivo v sudoch) a účtuje ho spôsobom A voči odberateľovi takto: Predá tovar zákazníkovi, odberateľ ho spoločnosti vráti (napr. z dôvodu, že tovar je pokazený). Spoločnosť tovar prijme, vystaví odberateľovi dobropis na vrát...

Účtovanie reklamácií (II.)

Príklady účtovania reklamácií u dodávateľa nadväzujú na príklady účtované u odberateľa pre porovnanie účtovania reklamácií tak u odberateľa ako aj u dodávateľa. Keďže z pohľadu dodávateľov ide najmä o predaj výrobkov, v úvode uvádzame základné súv...

Účtovanie reklamácií (I.)

Ak dodaný výrobok, tovar alebo poskytnutá služba nie sú v požadovanej kvalite, môže ich odberateľ v určitej lehote reklamovať a požadovať od dodávateľa odstránenie vady.

Vystavovanie opravných faktúr na účely dane z pridanej hodnoty

Za faktúru sa považuje aj každý doklad alebo oznámenie, ktoré mení pôvodnú faktúru na účely DPH a osobitne a jednoznačne sa na ňu vzťahuje.

Rezervy – daňové a účtovné hľadisko (2. časť)

V prvej časti autor predstavil rezervy všeobecne, teda ich účel, použitie, členenie, oceňovanie. Pokračoval praktickými príkladmi, v ktorých sa zameral na jednotlivé rezervy. Príklady sú doplnené výpočtom a zaúčtovaním rezerv. Druhá časť nadväzuje...

Reklamácia tovaru z EÚ pôvodne pochádzajúceho z Číny

Tovar z Číny prišiel na Slovensko pod colnou kontrolou, faktúra za tento tovar však prišla od rakúskej spoločnosti pod rakúskym IČ DPH. Clo sa na daný tovar nevyrubil, spoločnosť zaplatila na základe JCD daň z pridanej hodnoty z dovezeného tovaru....

Zásoby v podvojnom účtovníctve – účtovanie reklamácií pri obstarávaní a pri predaji zásob

V praxi sa stáva, že dodané zásoby nie sú v požadovanej kvalite, objednanom množstve, sú poškodené, nefunkčné alebo majú iné nedostatky a účtovná jednotka ich musí reklamovať. Pod reklamáciou rozumieme písomné oznámenie dodávateľovi, že dodané zás...

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály