Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Z praxe

Ako uplatňovať výdavky na pohonné látky po 21. júli 2020?

Kategória: Z praxe Autor/i: Ing. Peter Horniaček Zdroj: sféra, a. s.

V súvislosti s prijímaním opatrení na zamedzenie šírenia ľudskej choroby COVID-19 a na zamedzenie negatívnych dopadov pandémie na podnikateľské prostredie bol schválený aj zákon č. 198/2020 Z. z., ktorým je celkovo novelizovaných 40 existujúcich právnych predpisov.

Jedným z prijatých opatrení na zlepšenie podnikateľského prostredia je zreálnenie výpočtu daňovo uznaných výdavkov na spotrebované pohonné látky. Z tohto dôvodu bolo novelizované aj ustanovenie § 19 ods. 2 písm. l) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov. Konkrétna úprava je vykonaná v bode 1 tohto ustanovenia, teda v jednom z troch spôsobov uplatňovania výdavkov na PHL, podľa cien platných v čase nákupu PHL, prepočítaných podľa spotreby uvedenej v osvedčení o evidencii alebo v technickom preukaze.

Na základe tejto zmeny pri výpočte daňovo uznaných výdavkov na spotrebované PHL od 21. júla 2020 sa umožňuje vychádzať zo:

  • spotreby PHL uvedenej v osvedčení o evidencii alebo v technickom preukaze alebo v doplňujúcich údajov od výrobcu alebo predajcu, navýšenej o 20 %.  

Ak sa skutočná spotreba PHL nezhoduje so spotrebou uvádzanou v osvedčení o evidencii alebo v technickom preukaze alebo sa tam táto spotreba n

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálna téma

Ťažké úžitkové vozidlá: Rada schválila prísnejšie emisné normy CO2

Rada EÚ

Rada Európskej únie 13. mája 2024 formálne prijala nariadenie o emisných normách CO2 pre ťažké úžitkové vozidlá, ktorým sa menia a posilňujú existujúce pravidlá EÚ. Aktualizovanými pravidlami sa ďalej znížia emisie CO2 z cestnej dopravy a zavedú sa nové cieľové hodnoty na roky 2030, 2035 a 2040.