Vyhľadávanie v celej aplikácii
Z praxe
Nové pravidlá ochrany spotrebiteľa v e-commerce
Kategória: Z praxe Autor/i: SCHIN & MAJDÚCH legal s.r.o

Začiatkom roka vstúpila do platnosti Smernica EÚ 2019/2161, ktorá modernizuje a zvyšuje úroveň pravidiel ochrany spotrebiteľa v EÚ a má za cieľ zabezpečiť ich súlad s digitálnym vývojom. Smernica prináša množstvo nových povinností najmä pre oblasť e-commerce.
Väčšia transparentnosť pri online nákupoch
Tzv. online trhy (ako Amazon, Skyscanner) majú novú povinnosť zverejniť informácie o spôsobe zostavovania poradia ponúk podľa plateného umiestnenia. Inými slovami, spotrebiteľ má právo vedieť, či si obchodníci za umiestnenie ich ponuky na popredných priečkach priplatili.
Smernica tiež zavádza povinnosť jasne spotrebiteľov informovať o tom, s kým uzatvárajú zmluvu - teda či nakupujú priamo od platformy, prípadne od iného obchodníka. Toto ovplyvňuje ich následné práva. Ak napríklad nakúpite tovar alebo službu od súkromníka, ktorý nie je podnikateľom, nevzťahujú sa na vás pravidlá ochrany spotrebiteľa, ani výhody, ktoré spotrebiteľ má (napr. 14-dňová lehota na vrátenie tovaru bez udania dôvodu atď.
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.
Aktuálna téma

Daňové zvýhodnenie motivačných programov v podobe zamestnaneckých a...
Havel & Partners, Ondřej Florián, Štěpán Štarha, Kristína Očenášová
Národná rada Slovenskej republiky schválila nový zákon č. 319/2023 Z. z. o premenách obchodných spoločností a družstiev, ktorým sa mení a dopĺňa aj zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. s účinnosťou od 1. 1. 2024 („ďalej len „novela“).