Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Účtovanie reklamácie
Dátum: Rubrika: Naša poradňa
Spoločnosť predáva tovar (pivo v sudoch) a účtuje ho spôsobom A voči odberateľovi takto:
Predá tovar zákazníkovi, odberateľ ho spoločnosti vráti (napr. z dôvodu, že tovar je pokazený). Spoločnosť tovar prijme, vystaví odberateľovi dobropis na vrátený tovar a novú faktúru na nový tovar, ktorý mu dá zo svojich zásob.
Postup spoločnosti voči dodávateľovi: Pokazený tovar spoločnosť vráti dodávateľovi – späť do pivovaru, kde v prípade uznania reklamácie príde buď:
- nový tovar = xxx / 321 – aký účet má spoločnosť použiť na strane MD alebo
- príde iba cenový dobropis = xxx / 321 – aký účet má spoločnosť použiť na strane MD?
Ako spoločnosť zaúčtuje celú cestu reklamácie? Aké bude účtovanie zo strany spoločnosti voči odberateľovi a zároveň zo strany spoločnosti aj voči dodávateľovi?
Uznaním reklamácie voči odberateľovi spoločnosti vlastne vzniká záväzok. Úplne korektné účtovanie by teda bolo zaúčtovanie tohto záväzku.
Text |
MD |
D |
---|---|---|
Dodanie tovaru – základ |
311 |
604 |
● DPH |
311 |
343 |
Výdajka zo skladu |
504 |
132 |
Prijatie reklamo-vaného tovaru |
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.