Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Online časopis

Účtovanie reklamácie

Dátum: Rubrika: Naša poradňa

Spoločnosť predáva tovar (pivo v sudoch) a účtuje ho spôsobom A voči odberateľovi takto:

Predá tovar zákazníkovi, odberateľ ho spoločnosti vráti (napr. z dôvodu, že tovar je pokazený). Spoločnosť tovar prijme, vystaví odberateľovi dobropis na vrátený tovar a novú faktúru na nový tovar, ktorý mu dá zo svojich zásob.

Postup spoločnosti voči dodávateľovi: Pokazený tovar spoločnosť vráti dodávateľovi – späť do pivovaru, kde v prípade uznania reklamácie príde buď:

  1. nový tovar = xxx / 321 – aký účet má spoločnosť použiť na strane MD alebo
  2. príde iba cenový dobropis = xxx / 321 – aký účet má spoločnosť použiť na strane MD?

Ako spoločnosť zaúčtuje celú cestu reklamácie? Aké bude účtovanie zo strany spoločnosti voči odberateľovi a zároveň zo strany spoločnosti aj voči dodávateľovi?

Uznaním reklamácie voči odberateľovi spoločnosti vlastne vzniká záväzok. Úplne korektné účtovanie by teda bolo zaúčtovanie tohto záväzku.

Text

MD

D

Dodanie tovaru – základ

311

604

● DPH

311

343

Výdajka zo skladu

504

132

Prijatie reklamo-vaného tovaru

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály