Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Online časopis

Tlačivá a formuláre vo vzťahu k povinnostiam mzdovej účtovníčky (V.)

Rubrika: Poistné, odvody a mzdy

V tomto pokračovaní seriálu sa venujeme tlačivám Potvrdenie zamestnávateľa o zamestnancovi na účely uplatnenia nároku na nemocenskú dávku a Potvrdenie zamestnávateľa na účely nároku na dávku v nezamestnanosti.


(pokračovanie – 1. časť, 2. časť, 3. časť, 4. časť článku)

Priebežne spracovávané tlačivá

Potvrdenie zamestnávateľa o zamestnancovi na účely uplatnenia nároku na nemocenskú dávku
V č. 9/2006 časopisu [v článku Tlačivá a formuláre vo vzťahu k povinnostiam mzdovej účtovníčky (IV.)] sme okrem iného uviedli aj tlačivo Potvrdenie zamestnávateľa o zamestnancovi na účely uplatnenia nároku na nemocenskú dávku. V priebehu zverejnenia príspevku došlo zo strany Sociálnej poisťovne k zmene tlačiva. Základný obsah tlačiva sa v podstate nezmenil, preto uvádzame len rozdiely oproti predchádzajúcej forme tlačiva a vzor tlačiva v novej forme (pozri prílohu č. 1).
 
Vo vrchnej časti tlačiva, pred bod 1 je doplnený údaj o mieste výkonu práce zamestnanca, kde sa uvádza, či zamestnanec vykonáva prácu na území SR, mimo územia SR alebo na území SR aj mimo územia SR.
Do strednej časti tlačiva bol doplnený nový bod 4, v ktorom sa uvádza, či pobočke Sociálnej poisťovne bola alebo nebola predložená žiadosť o vystavenie formulára E-101 (žiadosť sa vystavuje v prípade vyslania zamestnanca na prácu na území iného členského štátu Európskej únie).
 
Pôvodné body 4 až 9 boli prečíslované na 5 až 10, pričom ich obsah zostal nezmenený.
 
Registračný list fyzickej osoby
Registračný list fyzickej osoby slúži pre potreby evidencie v registri poistencov a sporiteľov starobného dôchodkového sporenia, pričom evidenciou sa rozumie:
  • prihlásenie do registra,
  • odhlásenie z registra,
  • prerušenie poistenia,
  • zmena v zaevidovaných údajoch,
  • zrušenie prihlásenia.
Registračný list je možné predkladať v listinnej alebo elektronickej forme, pričom je nutné dodržať tieto termíny:
  • prihlásenie do registra – pred vznikom poistenia, najneskôr pred začatím výkonu činnosti zamestnanca,
  • odhlásenie z registra – najneskôr v deň nasledujúci po zániku poistenia,
  • prerušenie poistenia – do ôsmich dní od prerušenia,
  • zmena v zaevidovaných údajoch – termín nie je stanovený, ale spravidla treba nahlásiť zmeny čo najskôr, najlepšie do ôsmich dní od vzniku zmeny,
  • zrušenie prihlásenia – termín nie je stanovený, ale zrušenie treba nahlásiť čo najskôr.
Registračný list fyzickej osoby:
  • v hlavičke tlačiva sa vyznačí:
    • o aký druh evidencie ide (v príslušnom okienku sa krížikom vyznačí, či ide o prihlášku, prerušenie, zmenu, odhlášku alebo zrušenie prihlásenia),
    • o aký druh pracovnoprávneho vzťahu ide (v príslušnom okienku sa krížikom vyznačí, či ide o pracovný pomer alebo dohodu o práci vykonanej mimo pracovného pomeru),
  • bod 1 zamestnávateľ nevypĺňa,
  • v bode 2 sa uvádzajú identifikačné údaje zamestnanca:
    • priezvisko, meno, titul,
    • pohlavie (1 – muž, 2 – žena),
    • RČ, ČPP – krížikom sa vyznačí jedno z okienok (v prípade cudzieho štátneho príslušníka, ktorý nemá pridelené rodné číslo, sa označí ČPP – číslo povolenia na pobyt) a do okienka RČ/ČPP sa zapíše príslušné číslo,
  • do bodu 3 sa zapíše adresa a ďalšie doplňujúce identifika
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály