Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Online časopis

Kladné a záporné položky na faktúre

Dátum: Rubrika: Naša poradňa

Je z účtovného aj z daňového hľadiska správne, ak odberateľská faktúra obsahuje kladné aj záporné položky? Uvedený účtovný prípad sa vyskytuje v situácii, ak odberateľ žiada o výmenu tovaru. Je správne, ak je faktúre uvedený nový tovar a následne na tej istej faktúre aj na základe dobropisu vrátený tovar? Dodávateľ nechce vystavovať osobitne dobropis na predchádzajúcu faktúru a následne vystaviť novú odberateľskú faktúru. Vyskytujú sa prípady, ak odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru. Dostane tovar, ktorý má vyššiu cenu, ako bol pôvodný tovar (hodnota výslednej faktúry by bola kladná). Ak odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru – dostane lacnejší tovar (hodnota výslednej faktúry by bola záporná). Môže byť odberateľská faktúra záporná? Ak odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru – dostane tovar v tej istej cene (hodnota výslednej faktúry by bola nulová).

Podľa zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v z. n. p. (ďalej len "zákon o účtovníctve") účtovanie
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály