Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Online časopis

Daňové priznanie k dani z príjmov právnickej osoby za rok 2015

Dátum: Rubrika: Daň z príjmov

Podanie daňového priznania (DP) k dani z príjmov je zákonnou povinnosťou každého daňovníka, pokiaľ mu zo zákona nevyplýva niečo iné. V DP je daňovník povinný daň si sám vypočítať. Na účely podania DP je daňovník povinný zostaviť účtovnú závierku podľa zákona č. 431/2004 Z. z. o účtovníctve v z. n. p. (ďalej len „zákon o účtovníctve“) ku koncu zdaňovacieho obdobia a v termíne na podanie daňového priznania ju uložiť do registra.

Podávanie DP k dani z príjmov je legislatívne upravené:

  • v zákone č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „daňový poriadok“), ktorý obsahuje všeobecnú úpra­vu podávania daňových priznaní a
  • v zákone č. 595 /2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. (ďalej len „ ZDP“), ktorý vymedzuje spôsob výpočtu základu dane, daňovej povinnosti a upravuje lehoty na podávanie daňového priznania.

Za zdaňovacie obdobie roka 2015 podávajú daňovníci DP na novom tlačive, ktoré je vydané pod č. MF/017084/2015-721 a jeho vzor je uverejnený vo Finančnom spravodajcovi č. 10/2015. Opatrenie MF SR č. MF/16772/2015-721, ktorým bol ustanovený vzor DP,nadobudol účinnosť 1. januára 2016.

Kto podáva daňové priznanie

Podľa § 15 ods. 1 daňového poriadku DP je povinný podať každý, komu táto povinnosť vyplýva zo ZDP, alebo ten, koho na to správca dane vyzve. DP k dani z príjmov PO za predchádzajúce zdaňovacie obdobie je povinný podať daňovník tejto dane. Podľa § 2 písm. d) ZDP týmto daňovníkom je PO, ktorá má na území SR svoje sídlo alebo miesto skutočného vedenia. Povinnosť podať DP sa vzťahuje aj na zahraničné PO, ak majú príjmy zo zdrojov na území SR (§ 16 ZDP), z ktorých sa daň nevyberá zrážkou.

Povinnosť podať DP nemajú (§ 41 ods. 1 ZDP):

  • daňovníci nezaložení alebo nezriadení na podnikanie a Národná banka Slovenska, ak majú iba príjmy, ktoré nie sú predmetom dane podľa § 12 ods. 7 ZDP a príjmy, z ktorých sa daň vyberá zrážkou podľa § 43 ZDP,
  • občianske združenia v tom prípade, ak majú iba príjmy, ktoré nie sú predmetom dane podľa § 12 ods. 7 ZDP, príjmy, z ktorých sa daň vyberá zrážkou podľa § 43 ZDP a príjmy oslobodené od dane podľa § 13 ods. 2 písm. b) ZDP,
  • rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie, ak majú okrem príjmov, z ktorých sa daň vyberá zrážkou podľa § 43 ZDP, len príjmy oslobodené od dane,
  • registrované cirkevné a náboženské spoločnosti, ak majú príjmy len podľa § 13 ods. 2 písm. a) ZDP a príjmy, z ktorých sa daň vyberá podľa § 43 ZDP.

♦ Príklad č. 1:

Spoločenstvo vlastníkov bytov a nebytových priestorov má v ro­ku 2015 iba príjmy z úhrad za výkon správy bytov, ktoré sú oslobodené od dane podľa § 13 ods. 2 písm. d) ZDP.

Spoločenstvo je v tomto prípade povinné podať daňové priznanie, pretože príjmy z úhrad za výkon správy bytov sú predmetom dane. Oslobodenie tohto príjmu spoločenstvo uplatní v podanom v daňovom priznaní. Vyplýva to z § 41 ods. 1 ZDP, podľa ktorého daňovníci nezaložení alebo nezriadení na podnikanie nemusia podať daňové priznanie iba v tom prípade, ak majú iba príjmy, ktoré nie sú predmetom dane a príjmy, z ktorých sa daň vyberá zrážkou.

♦ Príklad č. 2:

Občianske združenie dosiahlo v ro­ku 2015 príjem z podielu zaplatenej dane podľa § 50 ZDP, príjmy z členských príspevkov a úroky z bežného účtu v peňažnom ústave.

Občianske združenie nemá povinnosť podať daňové priznanie, pretože príjem:

  • podľa § 50 ZDP nie je predmetom dane podľa § 12 ods. 7 písm. a) ZDP,
  • z členských príspevkov je oslobodený od dane podľa § 13 ods. 2 písm. b) ZDP,
  • z prijatých úrokov sa zdanil zrážkovou daňou, ktorú vybrala banka podľa § 43 ZDP.

Uvedené je v súlade s § 41 ods. 1 ZDP, podľa ktorého občianske združenia nemusia podať daňové priznanie, ak majú iba príjmy, ktoré nie sú predmetom dane, príjmy, z ktorých sa daň vyberá zrážkou podľa § 43 a príjmy oslobodené od dane podľa § 13 ods. 2 písm. b) ZDP.

Lehoty na podanie daňového priznania

V súlade s § 49 ZDP sa DP podáva do troch kalendárnych mesiacov po uplynutí zdaňovacieho obdobia, ak zákon neustanovuje inak. Za zdaňovacie obdobie roka 2015 je daňovník povinný podať DP najneskôr do 31. marca 2016 a v tejto lehote je povinný daň aj zaplatiť.

Túto lehotu si môže právnická osoba predĺžiť na základe oznámenia podaného príslušnému správcovi dane v lehote na podanie daňového priznania:

  • Najviac o tri celé kalendárne mesiace, t. j. najneskôr do 30. júna 2016. Daňovník v oznámení uvedie novú lehotu, ktorou je koniec kalendárneho mesiaca, v ktorej podá daňové priznanie, pričom v tejto novej lehote je aj daň splatná.
  • Najviac o šesť celých kalendárnych mesiacov, t. j. najneskôr do 30. septembra 2016, ak súčasťou príjmov daňovníka sú aj zdaniteľné príjmy plynúce zo zdrojov v zahraničí. Daňovník v oznámení uvedie skutočnosť, že súčasťou jeho príjmov sú aj zdaniteľné príjmy zo zdrojov v zahraničí a tiež uvedie novú lehotu, ktorou je koniec kalendárneho mesiaca, v ktorej podá daňové priznanie. V tejto novej lehote je aj daň splatná.

Uvedené sa nevzťahuje na daňovníka v konkurze alebo v likvidácii. Takýto daňovník musí o predĺženie lehoty správcu dane požiadať, a to najneskôr 15 dní pred uplynutím lehoty na podanie DP. Správca dane môže na základe takejto žiadosti rozhodnutím predĺžiť lehotu na podanie DP najviac o tri kalendárne mesiace, t. j. najneskôr do 30. júna 2016. Proti rozhodnutiu o predĺžení lehoty na podanie DP sa nemožno odvolať.

Lehota na podanie DP je zachovaná, ak je v posledný deň lehoty priznanie odovzdané správcovi dane alebo odovzdané na poštovú prepravu prostredníctvom poštového podniku alebo prijaté elektronickými prostriedkami na adresu elektronickej podateľne, ak je priznanie podpísané zaručeným elektronickým podpisom alebo jeho podanie je urobené v súlade s dohodou podľa § 13 ods. 5 daňového poriadku. Ak je daňové priznanie podané elektronickými prostriedkami a nie je podpísané zaručeným elektronickým podpisom alebo nie je urobené v súlade s dohodou o elektronickom doručovaní podľa § 13 ods. 5 daňového poriadku, alebo je podanie urobené telefaxom, lehota je zachovaná, ak je najneskôr v piaty pracovný deň od jeho odoslania doručené aj v písomnej forme (§ 13 ods. 6 daňového poriadku).

Pred uplynutím lehoty na podanie DP môže daňový subjekt podať opravné DP. V takomto prípade správca dane berie do úvahy posledné opravné DP a na predtým podané DP sa neprihliada. Podávanie opravných DP upravuje § 16 ods. 1 a 6 daňového poriadku. Ak daňovník zistí, že jeho daňová povinnosť sa odlišuje od priznanej dane až po termíne na podanie DP, podáva dodatočné DP. Podanie dodatočného DP upravuje § 16 ods. 2 až 6 daňového poriadku.

Za nepodanie DP v stanovenej lehote uloží správca dane daňovníkovi pokutu, a to:

  • ak právnická osoba nepodá DP v zákonom ustanovenej lehote alebo v lehote určenej správcom dane vo výzve, bude mu uložená pokuta od 30 € do 16 000 €,
  • ak daňový subjekt nepodá DP v lehote určenej správcom dane vo výzve, správca dane mu uloží pokutu od 60 € do 32 000 €.

Ak daňový subjekt daň priznanú v DP nezaplatí v ustanovenej lehote alebo v ustanovenej výške, správca dane vyrubí daňovníkovi úrok z omeškania podľa § 156 daňového poriadku.

Spôsob podania daňového priznania

Podľa § 49 ods. 1 ZDP DP podáva daňovník správcovi dane, t. j. daňovému úradu, a to bez ohľadu na jeho miestnu príslušnosť.

DP možno podať osobne na daňovom úrade alebo doručiť poštou. Z § 13 daňového poriadku vyplýva pre daňovníka možnosť, resp. podľa § 14 daňového poriadku povinnosť podať DP aj elektronickými prostriedkami. Ak daňový subjekt chce doručovať finančnej správe písomnosti elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané zaručeným elektronickým podpisom, oznámi správcovi dane údaje potrebné na doručovanie na tlačive podľa vzoru uverejneného na webovom sídle finančného riaditeľstva a uzavrie so správcom dane písomnú dohodu o elektronickom doručovaní. Podanie urobené elektronickými prostriedkami so zaručeným elektronickým podpisom alebo na základe dohody so správcom dane o elektronickom doručovaní sa podáva prostredníctvom elektronickej podateľne, ktorú prevádzkuje finančné riaditeľstvo (§ 33 ods. 2 daňového poriadku). Elektronická adresa elektronickej podateľne je zverejnená na portáli Finančnej správy SR. Podrobné informácie o spôsobe registrácie a autorizácie daňového subjektu k elektronickým službám sú uvedené na webovom sídle finančnej správy: www.financnasprava.sk.

Prílohy k podaniu môžu subjekty doručovať aj inak ako elektronickými prostriedkami.

DP sa podávadaňovému úradu v jednom exemplári. Prílohou sú podľa § 49 ods. 1 ZDP doklady uvedené v tlačive DP.

Platenie daní

Podľa § 55 ods. 2 daňového poriadku daň možno zaplatiť:

  • bezhotovostným prevodom z účtu vedeného v banke na príslušný účet daňového úradu – za deň platby sa v tomto prípade považuje deň, keď bolo uskutočnené odpísanie z účtu daňového subjektu,
  • v hotovosti poštovým poukazom na príslušný účet daňového úradu – za deň platby sa považuje deň, keď banka alebo pošta hotovosť prijala alebo prevzala,
  • vykonaním kompenzácie podľa § 55 ods. 7 daňového poriadku.

Daňovník je povinný platbu dane poukazovanú daňovému úradu na číslo účtu, ktoré je jedinečné pre každý daňový subjekt, označiť v zmysle Vyhlášky č. 378/2011 Z. z. o spôsobe označovania platby dane. Číslo účtu sa uvádza vo formáte medzinárodného bankového účtu – IBAN. Na prevod účtu do formátu IBAN použije daňový subjekt validátor. Validátor, zoznam predčíslí účtov pre platenie daní a zoznam variabilných symbolov na platenie daní je uvedený na portáli finančnej správy www.financnasprava.sk.

Na žiadosť daňového subjektu môže daňový úrad povoliť odklad platenia dane alebo jej zaplatenie v splátkach za podmienok určených v § 57 daňového poriadku. Žiadosť podlieha správnemu poplatku vo výške 9,50 €. K žiadosti je potrebné priložiť analýzu svojej finančnej a ekonomickej situácie.

O žiadosti rozhoduje daňový úrad rozhodnutím, proti ktorému sa nemožno odvolať. Odklad platenia dane alebo jej zaplatenie v splátkach môže daňový úrad povoliť najviac na 24 mesiacov odo dňa splatnosti dane alebo rozdielu dane oproti vyrubenej dani. Za dobu povoleného odkladu platenia dane alebo platenia dane v splátkach zaplatí daňovník z odloženej sumy úrok vo výške trojnásobku základnej úrokovej sadzby Európskej centrálnej banky platnej v deň, ktorý nasleduje po dni splatnosti dane. Ak trojnásobok nedosiahne 10 %, pri výpočte úroku sa namiesto trojnásobku základnej úrokovej sadzby Európskej centrálnej banky použije ročná úroková sadzba 10 %. Úrok sa vypočíta za každý deň povoleného odkladu alebo povoleného platenia dane v splátkach, resp. do dňa zaplatenia, ak daň bude zaplatená v kratšej lehote.

Preplatok na dani

Ak na preddavkoch v priebehu zdaňovacieho obdobia bolo zaplatené viac ako je výsledná daňová povinnosť, pri vrátení preplatku sa postupuje podľa § 79 daňového poriadku, ktorý odkazuje na § 55 ods. 6 a 7. Podľa tohto ustanovenia sa preplatok daňového subjektu použije na úhradu splatného preddavku na daň, exekučných nákladov a hotových výdavkov, daňovej pohľadávky na inej dani, daňového nedoplatku na inej dani, splatného preddavku na inej dani, nedoplatku na cle a nedoplatku na iných platbách s najstarším dátumom splatnosti v čase vzniku daňového preplatku. Ak preplatok daňovníka nemožno takto použiť, správca dane môže preplatok použiť na kompenzáciu jeho daňového nedoplatku, splatného preddavku na daň, nedoplatku na cle a nedoplatku na iných platbách iného správcu dane, ktorým je daňový úrad alebo colný úrad.

Ak nemožno preplatok použiť vyššie uvedeným spôsobom, daňový úrad na žiadosť daňovníka preúčtuje daňový preplatok na daňovú pohľadávku alebo nesplatný preddavok na daň, inak tento preplatok vráti. Preplatok na dani z príjmov za zdaňovacie obdobie sa vráti najskôr po uplynutí lehoty na podanie priznania, najneskôr však do 40 dní odo dňa vzniku daňového preplatku (§ 79 ods. 2 daňového poriadku). Ak bola daňovníkovi zaslaná výzva na odstránenie nedostatkov v podanom DP, lehota na vrátenie daňového preplatku neplynie od doručenia výzvy až do dňa odstránenia nedostatkov DP. Žiadosť o vrátenie preplatku, ktorá je súčasťou DP, alebo žiadosť o preúčtovanie preplatku nepodlieha správnym poplatkom.

Zmeny v tlačive daňového priznania

Základný princíp tlačiva daňového priznania za zdaňovacie obdobie roka 2015 oproti naposledy platnému DP zostáva nezmenený. V novom tlačive, ktoré bolo aktualizované v nadväznosti na zmeny v ZDP, sú nasledovné úpravy:

I. časť – Údaje o daňovníkovi

Na účelyplatenia daňovej licencie podľa § 46b ZDP sa, okrem skutočnosti, či k poslednému dňu zdaňovacieho obdobia je daňovník platiteľom dane z pridanej hodnoty, či jeho ročný obrat presiahol 500 000 €, či uplatňuje zníženie daňovej licencie alebo daňovú licenciu neplatí, vyznačuje aj tá skutočnosť, že v zdaňovacom období sa uplatňuje započítanie daňovej licencie podľa § 46b ods. 5 ZDP.

II. časť – Výpočet základu dane a dane

Na riadkoch 120, 140, 260 a 270 došlo k úprave textu v súvislosti so zmenou v uplatňovaní daňových výdavkov po zaplatení od 1. 1. 2015.

Rozširuje sa o nové riadky 301 až 305, na ktorých sa uvedú položky upravujúce základ dane alebo daňovú stratu:

  • z dôvodu zavedenia limitu odpisov a nájomného pri automobiloch so vstupnou cenou 48 000 € a vyššie,
  • o členské príspevky prevyšujúce ustanovený limit,
  • o výdavky za alkoholické nápoje – vína poskytované ako reklamné predmety prevyšujúce ustanovený limit,
  • o sumy, ktoré znižujú základ dane pri poskytovaní praktického vyučovania žiakovi na základe učebnej zmluvy.

Mení sa náplň riadkov 910, 920 a 1 000, na ktorých sa v novom tlačive uvádza zápočet daňovej licencie z predchádzajúcich zdaňovacích období.

Daň upravenú o preddavky na daň a daňovú licenciu daňovník vypočíta na riadkoch 1010 až 1101 (predtým riadky 910 až 1001).

Daň na účely určenia výšky preddavkov na daň uvedie daňovník na riadku 1110 (predtým riadok 1010).

Na účely dodatočného DP sú určené riadky 1120 až 1150 (predtým 1020 až 1110).

III. časť – Tabuľky pomocných výpočtov a doplňujúcich údajov

Zmena nastala v náplni riadkov v tabuľke A – Položky, ktoré nie sú daňovými výdavkami (k r. 130 II. časti), a to:

  • doplnil sa text riadkov v nadväznosti na znenie ZDP od 1. 1. 2016 (riadok 1, 2 a 4),
  • doplnili sa nové riadky v nadväznosti na zmeny ZDP od 1. 1. 2015 (riadok 12, 13, 15).

Upravená je tabuľka B – Odpisy hmotného majetku o neuplatnenú časť ročného odpisu prenajatého hmotného majetku podľa § 19 ods. 3 písm. a) ZDP (riadok 3) a pomernú časť ročného odpisu pri predaji hmotného majetku podľa § 22 ods. 12 ZDP (riadok 5).

Upravená je tabuľka D – Evidencia a odpočet straty podľa § 30 zákona (k riadku 410 II. časti).

Zmenilo sa určenie tabuľky J – uvedú sa v nej vybrané údaje o príjmoch nerezidenta podľa § 16 ods. 1 písm. f) ZDP, ktorý zisťuje základ dane podľa § 17 ods. 1 písm. b) a c) ZDP.

DP je doplnené o Prílohu k § 30c zákona – Odpočet výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj a údaje o projektoch výskumu a vývoja podľa § 30c zákona a o Prílohu k IV. časti – Údaje o ďalších prijímateľoch.

Vypustila sa VII. časť – Podiely na zisku (dividendy), ktoré podliehajú zdaneniu podľa § 51d ods. 3 ZDP.

Zmeny v zisťovaní základu dane v daňovom priznaní

Podľa § 17 ods. 1 ZDP pri zisťovaní základu dane alebo daňovej straty:

  • daňovník účtujúci v sústave jednoduchého účtovníctva vychádza z rozdielu medzi príjmami a výdavkami,
  • daňovník účtujúci v sústave podvojného účtovníctva vychádza z výsledku hospodárenia,
  • daňovník vykazujúci výsledok hospodárenia v individuálnej účtovnej závierke podľa medzinárodných štandardov pre finančné výkazníctvo vychádza z tohto výsledku hospodárenia upraveného spôsobom ustanoveným vo všeobecne záväznom predpise vydanom MF SR, alebo z výsledku hospodárenia, ktorý by vyčíslil, ak by účtoval v sústave podvojného účtovníctva,
  • daňovník s obmedzenou daňovou povinnosťou [§ 2 písm. e) ZDP], ktorý nemá povinnosť viesť účtovníctvo podľa zákona o účtovníctve a nerozhodne sa zisťovať základ dane z účtovníctva, vychádza z rozdielu medzi príjmami a výdavkami, ak ZDP neustanovuje inak.

Daňovníci účtujúci v sústave podvojného účtovníctva na riadku 100 uvádzajú výsledok hospodárenia pred zdanením (zisk alebo strata) zistený v účtovníctve ako rozdiel výnosov účtovaných na účtoch účtovej triedy 6 – Výnosy a nákladov účtovaných na účtoch účtovej triedy 5 – Náklady, okrem účtov 591, 592, 595 a účtov vnútroorganizačných výnosov a vnútroorganizačných nákladov. Výsledok hospodárenia je súčtom výsledku hospodárenia z hospodárskej činnosti a finančnej činnosti (riadok 3 tabuľky F).

Daňovník vykazujúci výsledok hospodárenia podľa medzinárodných štandardov pre finančné výkazníctvo na riadku 100 uvádza výsledok hospodárenia upravený spôsobom ustanoveným v príslušnom opatrení (tabuľka G3 riadok 4). Daňovník, ktorý vykazuje výsledok hospodárenia v individuálnej účtovnej závierke podľa medzinárodných štandardov pre finančné výkazníctvo a pri zisťovaní základu dane vychádza z výsledku hospodárenia, ktorý by vyčíslil, ak by účtoval v sústave podvojného účtovníctva, uvedie na riadku 100 výsledok hospodárenia (tabuľka G2 riadok 3).

Vo verejnej obchodnej spoločnosti a komanditnej spoločnosti sa na riadku 100 uvedie výsledok hospodárenia neupravený o nárok na podiel na zisku, či o povinnosť k úhrade straty vo vzťahu k spoločníkom verejnej obchodnej spoločnosti alebo komplementárom komanditnej spoločnosti.

Daňovník s obmedzenou daňovou povinnosťou [§ 2 písm. e) bod 3 ZDP], ktorý vykonáva činnosť na území Slovenskej republiky prostredníctvom stálej prevádzkarne, zisťuje základ dane podľa § 17 až 29 ZDP za podmienok bližšie určených v § 17 ods. 7 ZDP. Ak daňovník s obmedzenou daňovou povinnosťou(nerezident) má na území SR zriadených viac stálych prevádzkarní, prípadne na území SR dosahuje aj iné príjmy, ktoré nie sú súčasťou základu dane stálej prevádzkarne a z ktorých sa daň nevyberá zrážkou alebo z ktorých vybraním dane zrážkou nie je splnená daňová povinnosť, základ dane sa vypočíta ako súčet základov dane a daňových strát jednotlivých stálych prevádzkarní a základov dane z uvedených ostatných druhov príjmov (§ 17 ods. 25 ZDP). Nerezident, ktorý zisťuje základ dane podľa § 17 ods. 1 písm. b) a c) ZDP uvedie vybrané údaje o príjmoch v tabuľke J. Na zistenie základu dane nerezidenta [okrem základu dane zisťovaného podľa § 17 ods. 1 písm. b) a c) ZDP] slúži pomocná tabuľka H. Základ dane alebo daňová strataz riadku 10 tabuľky H sa uvedie na riadku 310 DP.

Daňovník nezaložený alebo nezriadený na podnikanie na riadku 100 vykazuje:

  • výsledok hospodárenia v úhrne z hlavnej nezdaňovanej a zdaňovanej (podnikateľskej) činnosti uvedený v tabuľke C1 na riadku 1, ak účtuje v sústave podvojného účtovníctva,
  • rozdiel príjmov a výdavkov v úhrne z nezdaňovanej a zdaňovanej činnosti uvedený v tabuľke C2 na riadku 1, ak účtuje v sústave jednoduchého účtovníctva.

Výsledok hospodárenia alebo rozdiel medzi príjmami a výdavkami sa pri zisťovaní základu dane upraví nasledovne (§ 17 ods. 2 ZDP):

  • zvýši o sumy, ktoré nemožno podľa ZDP zahrnúť do daňových výdavkov alebo ktoré boli do daňových výdavkov zahrnuté v nesprávnej výške (§ 19 a § 21 ZDP),
  • upraví o sumy, ktoré nie sú súčasťou výsledku hospodárenia, ale podľa ZDP sú zahrňované do základu dane,
  • upraví o sumy, ktoré sú súčasťou výsledku hospodárenia, ale podľa ZDP sa nezahrnú do základu dane.

Položky zvyšujúce výsledok hospodárenia – zmeny v roku 2015

Tuzemské závislé osoby

Úprava základu dane podľa § 17 ods. 5 ZDP o rozdiel, o ktorý sa ceny pri vzájomných obchodných vzťahoch medzi zahraničnými závislými osobami, vrátane cien za poskytnuté služby, pôžičky a úvery líšia od cien používaných medzi nezávislými osobami v porovnateľných obchodných vzťahoch, sa od 1. 1. 2015 rozšírila aj na tuzemské závislé osoby

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály