Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Online časopis

Používanie virtuálnej registračnej pokladice

Dátum: Rubrika: Správa daní

Vyskúšajte našu 10-dňovú skúšobnú licenciu a získajte prístup k celému portálu zadarmo. Stačí sa bezplatne zaregistrovať.

Chcem prístup zdarma

Máte už predplatné? Prihláste sa.

Novela zákona o ERP, ktorá vstúpila do platnosti od nového roka, zaviedla tzv. virtuálne registračné pokladnice. Ich využívanie bude bezplatné a podnikatelia ich môžu použiť prvýkrát od 1. apríla 2015. V prípade, že sa pre ne rozhodnete aj vy, bude možné podať žiadosť na pridelenie prihlasovacích údajov už od 2. marca 2015.

Od 1. 1. 2015 vstúpila do platnosti novela zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v z. n. p.

Ako sme Vás v novembri 2014 informovali, novela priniesla najmä rozšírenie služieb, na ktoré sa vzťahuje povinnosť evidovať tržby prostredníctvom elektronickej registračnej pokladnice. Podnikatelia, ktorým vznikla povinnosť používať ERP prvýkrát od 1.1.2015, musia používať ERP, ktorá spĺňa požiadavky podľa zákona platného od 1.1.2015. Podnikatelia, ktorí využívali ERP aj pred týmto dátumom, môžu svoju ERP používať aj naďalej, avšak za predpokladu, že pri jej výmene za novú ju vymenia za ERP, ktorá spĺňa požiadavky na ňu kladené od 1.1. 2015.


Ďalšou novinkou bolo zavedenie tzv.  virtuálnych registračných pokladníc. 

Definícia virtuálnej registračnej pokladnice

Virtuálnou registračnou pokladnicou sa rozumie prostredie zriadené FR SR na jeho webovom sídle komunikujúce prostredníctvom koncového zariadenia. Koncovým zariadením sa rozumie elektronické zariadenie, ktoré umožňuje prístup do prostredia virtuálnej registračnej pokladnice a tlač intervalovej uzávierky a prehľadovej uzávierky, tlač pokladničných dokladov a vytlačenie dokladov označených slovami „NEPLATNÝ DOKLAD“ alebo „VKLAD“ tak, aby tieto neobsahovali ochranný znak.

Virtuálnu registračnú pokladnicu bude možné použiť po prvýkrát od 1.apríla 2015 a jej používanie nebude spoplatnené.

Podmienky jej využitia

Virtuálnu registračnú pokladnicu možno používať len v prípade, ak počet vydaných pokladničných dokladov v jednom kalendárnom mesiaci nie je viac ako 1 000.

V prípade, že podnikateľ spĺňa túto podmienku, môže sa rozhodnúť, či na evidenciu tržieb bude využívať „klasickú“ elektronickú registračnú pokladnicu alebo virtuálnu registračnú pokladnicu. 

Podanie žiadosti o vytvorenie virtuálnej registračnej pokladnice

Na evidovanie tržieb bude možné používať len virtuálnu registračnú pokladnicu, ktorá je zriadená na webovom sídle FR SR.

V prípade záujmu o využívanie virtuálnej registračnej pokladnice, musí podnikateľ podať na daňový úrad žiadosť.

Radi by sme vás upozornili na to, že žiadosť na daňový úrad je možné podať už od 2. marca 2015. Formulár žiadosti nájdete na webovej stránke FR SR. Vyplnený formulár je možné poslať na ktorýkoľvek daňový úrad.

Následne po prijatí a kontrole žiadosti, bude podnikateľovi pridelený kód virtuálnej registračnej pokladnice a prihlasovacie údaje.

Ukončenie používanie virtuálnej registračnej pokladnice

V prípade, že sa podnikateľ rozhodne pre virtuálnu registračnú pokladnicu, ale neskôr prekročí tento počet (1000), FR SR posledný deň mesiaca, ktorý nasleduje po skončení mesiaca, v ktorom došlo k prekročeniu tohto počtu, ukončí používanie virtuálnej registračnej pokladnice.

Podnikateľ je povinný najneskôr v deň nasledujúci po ukončení používania virtuálnej registračnej pokladnice začať používať „bežnú“ elektronickú registračnú pokladnicu.

Opätovné používanie virtuálnej registračnej pokladnice nie je možné.

 

 

 



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály